Nehezen megy az alvás? Próbáld ki ezeket a trükköket!

Előfordult már veled, hogy egyáltalán nem – vagy csak nagyon nehezen sikerült elaludni? Sokunkkal megesett sajnos, hogy már lefekvés előtt azon idegeskedtünk, vajon el tudunk-e aludni – ez pedig a legrosszabb, amit tehetünk, hiszen a stressz minden esetben befolyásolja alvásunk minőségét.

Összeírtunk néhány tippet, melyek sokat segíthetnek, ha te is gyakran küzdesz alvási problémákkal!

  •  Esti rutin kialakítása
    Ha sikerül kialakítani egy megfelelő rutint estére, nagyobb a valószínűsége, hogy az alvásod minősége is javulni fog – például ha van rá lehetőséged, próbálj meg jóval éjfél előtt elaludni, lehetőleg mindig egy időpontban.
  • 2. Kapcsolódj ki!
    Elalvás előtt jótékony hatása lehet különböző légzőgyakorlatoknak is. Meditálj, lélegezz mélyeket, és kapcsolódj ki! Sokat segít az is, ha lefekvés előtt már nem nézel képernyőt/telefont – válassz inkább egy vidám könyvet vagy magazint a késő esti órákra.
  • Megfelelő minőségű ágynemű
    Nem meglepő tipp ez a részünkről, hiszen a HomeTex lakástextilekkel foglalkozik, azon belül is ágyneműkkel és ágyneműhuzatokkal. Ha nem ezzel foglalkoznánk, is erősen ajánlanánk a jó minőségű (80%, 100% pamut) ágyneműk vásárlását. Megfontolandó továbbá az is, hogy ágyneműt szezonálisan vásároljunk (téli-nyári paplan/párna esetleg matrac is), hiszen míg télen inkább jól betakarózva, melegen szeretünk aludni, addig nyáron inkább hűvösebb takaróra vágyunk.

  • Csak semmi pörgés!
    Késő délután ha lehet, már kerüljük a serkentő italokat (energiaital, kávé, fekete tea, cukrozott üdítők), ezeket inkább időzítsük a délelőtti, kora délutáni órákra.

Ti milyen tippeket tudnátok adni olvasóinknak? Írjátok meg kommentben, mi pedig megosztjuk!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük